ERASMUS+ TARPTAUTINIS PROJEKTAS
„MENININKAI IR BOTANIKOS SODAI – ŠVIETIMO NAUJOVIŲ KŪRIMAS IR PLĖTOJIMAS”
Apie projektą
Šis projektas – tai bandymas integruoti patyriminį mokymąsi, dalyvaujamąją pedagogiką ir menines veiklas Botanikos soduose, siekiant sukurti naujovišką mokomąją medžiagą pradinėms mokykloms. Ši medžiaga apims kūrybiškumą ir nuodugnią gamtos pasaulio analizę, suteikiant mokytojams priemones, padedančius padidinti mokinių įsitraukimą ir domėjimąsi gamtos mokslais bei tvarumu. Naudojant patirtinį mokymąsi Botanikos soduose kaip pedagoginę priemonę, mokiniai labiau įsitraukia, atsiranda įvairesnių mokymosi galimybių ir estetinė patirtis.
Projektas sukurs dialogą tarp gamtos mokslų, menininkų ir mokytojų, jis turi potencialo sukurti patyriminio mokymosi ir dalyvaujamosios pedagogikos sąlygas meno ir gamtos mokslų (arba klasės) mokytojams. Jie dirbs su menininkais ir gamtos mokslininkais, kurdami užduotis, pagrįstas JT tvarios plėtros tikslais. Projektas vyks trijuose skirtinguose botanikos soduose: kiekviename sode dalyvaus mokyklų mokytojai ir dalinsis savo patirtimi iš sodo ir darbo su mokiniais.
Galutinis rezultatas bus projekto svetainė su 9 užduotimis, kurios visos yra sukurtos atsižvelgiant į JT tvarius vystymosi tikslus ir paaiškina numatomus mokymosi rezultatus. Trys iš užduočių bus skirtos vandeniui, trys – biologinei įvairovei ir tvarumui, o trys – dirvožemiui. Visos užduotys skatina suprasti mūsų planetos gyvybės pusiausvyrą, siekiant didinti gamtos raštingumą ir meilę gamtai, žadina dalyvio empatiją gamtai. Meninės veiklos sukuria sąlygas ugdyti rūpestį savo aplinka ir supratimą. Pagrindinis dėmesys bus skiriamas problemoms, susijusioms su empatijos svarbos, vidinių vertybių ir prasmės kūrimo bei socialinio kultūrinio konteksto santykio pripažinimu. Keldami šiuos klausimus žmonės gali norėti atkurti ryšį su gamta: kai didėja problemos suvokimas, didėja ir noras imtis veiksmų.
Bus surengti trys tarptautiniai mokytojų rengimo seminarai, po vieną kiekvienoje dalyvaujančioje šalyje. Kiekviename seminare dalyvaus Reikjaviko švietimo ir jaunimo departamento ekspertas, projekto vadovas, trys menininkai, šeši botanikos sodo specialistai ir dailės bei gamtos mokslų mokytojai po du iš kiekvienos dalyvaujančios mokyklos. Kartu jie kurs ir išbandys užduotis, kurias vėliau išbandys su savo mokiniais. Be to, į kiekvieną seminarą bus pakviesta trisdešimt vietinių mokytojų, taip sukuriant didesnį projekto poveikį vietos ir nacionaliniu lygmeniu, todėl daugiau mokyklų susipažins ir naudos projekte sukurtas užduotis.
Projekto svetainė bus sukurta su interaktyvia parinktimi, kuri leis dalyvaujančioms mokykloms skelbti savo eksperimentus/ darbus puslapyje. Taip pat kiekvieno seminaro dalyviai apsvarstys, kas sekėsi ir kas nepasisekė. Tada išmoktas pamokas pavers veikla dalyvaujančiose institucijose. Projekto vadovas nurodys priemones išmoktų pamokų sklaidai.
Projekto metu papildomai bus parengtas ir paskelbtas recenzuotas mokslo darbas. Tai padės įvertinti projekto sukurtų išteklių sėkmę, padidins projekto ir jo rezultatų gyvybingumą ir toliau plėtos pradinio ugdymo sritį, kai kalbama apie gamtos mokslų mokymą per kūrybiškumą ir meną.
Bus surengtos 3 sklaidos konferencijos, po vieną kiekvienoje dalyvaujančioje šalyje, kuriose vietos bendruomenėms bus pristatytos projekto išvados.
Dirbtuvėse tiesiogiai dirbsime su beveik 100 mokytojų, o per sklaidos renginius pasieksime dar bent 300 švietimo specialistų. Ilgainiui projekto svetainė ir būsimas projekto reklamavimas Europos lygmeniu padidins platesnį projekto poveikį, taip pat gali paskatinti tolesnius Erasmus+ projektus.
Visi projekto rezultatai bus paskelbti islandų, lietuvių ir anglų kalbomis, siekiant užtikrinti kuo didesnį prieinamumą.
Projektu siekiama ugdyti mokytojų savarankiškumą ir kolektyvinį veiksmingumą. Veiklos kompetencija, lemianti veiklos veiksmingumą, siekiant tapti geresniu asmeniu, galinčiu prisidėti prie kolektyvinių veiklų, siekiant tvarumo. Tai turėtų paskatinti mokyklas daugiau dėmesio skirti mokinių gamtos ir aplinkos sąsajų bei aplinkosaugos sąlygų kūrimui. Tai taip pat turėtų ugdyti dalyvaujančių mokyklų mokinių aplinkosaugai draugišką elgesį, nes dalyvaujantys mokytojai plėtoja mokymąsi pagal vietą, orientuotą į socialinį tapatumą ir prisirišimą prie vietos, įskaitant rūpestį ja ir malonumą būnant joje.
2B KLASĖS INTEGRUOTA DIENA
2b klasės integruota diena tema „Vanduo“ tarptautinio projekto "Artists & Botanical gardens creating and developing educational innovation" rėmuose.
a) mokiniai piešė paprikos milteliais, tirpdė juos įvairiame vandens kiekyje, bandė piešti ant įvairios tekstūros popieriaus lapelių bei tyrinėjo jų skirtumus, stebėjo, kuris piešinys išdžiūvo greičiausiai.
b) mokiniai kūrė darbelius, pritaikydami cianotopijos techniką: prisirinkę arbatžolių, įvairių augalėlių kūrė savo (rudens arbatžolių puodelį bei arbatos puodelio padėkliukus.
MOKYTOJA LAIMA EMBRASIENĖ:
"Grįžus iš Islandijos, kur buvo vykdomos projekto " Mokslininkai ir botanikos sodai - švietimo naujovių kūrimas ir plėtojimas" veiklos, galvoje sukasi daug minčių. Dalį jų pavyko realizuoti su trečiokais integruotose anglų kalbos, dailės ir gamtos pažinimo pamokose "Vanduo". Tikslas - žodyno plėtimas. Pamokos vyko naujoje mokyklos lauko klasėje. Vaikai atsigulė ant grindų ir mėgavosi vaizdu, debesėliais, medžių šakomis, mokėsi pajusti gamtą, ramybę. Pasidėję ant pilvo popieriaus lapą, bet į jį nežiūrėdami, piešė tai, ką mato ir jaučia.
Po to gaminome knygeles, kalbėjome angliškai apie vandenį ir jo formas. Knygelių puslapiuose surašė išmoktus angliškus žodžius apie vandenį. Pamoka visiems labai patiko!